Recuts Lug For A Tight Fitting Barrel That Improves Accuracy
Hand operated, carbide cutter easily trims excess material from the bottom barrel lug when fitting custom or factory barrels to 1911 Autos. Cuts barrel lugs parallel, and with the correct height and radius, to help produce the best possible lockup. Use .186" cutter first, then progress to the .195" cutter if more material needs to be removed. Follow with careful hand fitting to achieve a firm, non-binding barrel-to-slide fit. Start small and check your work often. It is possible, with some slide/barrel combinations, that the .195" cutter could remove more material than necessary. Fits all 1911 Auto, Commander and Officers ACP, single- and double-stack frames.
SPECS: 1" (2.5cm) diameter knob; 2.07" (5.25cm) long shank. .186" (4.72mm) or .195" (4.95mm) diameter cutters. Complete instructions included.
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Erneuert den Ansatz für einen eng anliegenden Lauf, der die Genauigkeit verbessert
Der handbetätigte Hartmetallschneider schneidet leicht überschüssiges Material vom unteren Laufansatz ab, wenn 1911 Autos Custom- oder Factory-Läufe montiert werden. Schneidet die Laufstollen parallel und mit der richtigen Höhe und dem richtigen Radius, um die bestmögliche Überbrückung zu erzielen. Verwenden Sie zuerst den .186 "Cutter und fahren Sie dann mit dem .195" Cutter fort, wenn mehr Material entfernt werden muss. Gehen Sie vorsichtig von Hand vor, um einen festen, nicht bindenden Sitz zwischen Lauf und Rutsche zu erzielen. Beginnen Sie klein und überprüfen Sie Ihre Arbeit oft. Bei einigen Schieber- / Laufkombinationen kann der .195 "-Schneider mehr Material als erforderlich entfernen. Für alle 1911 Auto-, Commander- und Officers ACP-, Single- und Double-Stack-Rahmen.
SPEZIFIKATIONEN: 1 "(2,5 cm) Durchmesser Knopf; 2,07" (5,25 cm) langer Schaft. Fräser mit einem Durchmesser von 4,72 mm (186 ") oder 4,95 mm (195"). Komplette Anleitung inklusive.
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Kundenbewertungen zu BROWNELLS Handle & .195" Cutter
Anzahl der Bewertungen: 4
Von brownells.com: 4
Durchschnittliche Bewertung: 2,8
Do not buy!!(14.11.2013)
The new cutters are brittle and will break one first time use.
A must tool for gunsmiths(20.12.2011)
This lug cutter is easy to use and does a professional job.
Change In Design (09.10.2014)
The design of the .186 cutter was changed to a helix design. I cut 3 lower lugs on barrels and the teeth sheared off in one area on the third barrel. The old "burr" style cutter must have fit 30-40 barrels before it broke. Please bring back the old style. Helix is fine for the .195 cutter as it delivers a smoother cut.
Works well(25.01.2015)
I've had this lug cutter for a few years and it has worked well for me. It should be used with the handle on the left side of the frame as viewed from the rear other wise the cutter will grab the barrel lug pulling it forward and braking the cutter. Clean and oil it often and it will cut cleanly. It would be nice if the support bushing was attached to the cutter, I also had to turn a shoulder on the bushing in order for it to clear the slide and have full engagement in the frame, although it did work the way it was.
Artikel-Nr.: 080000068 BROWNELLS Handle & .195" Cutter Der handbetätigte Hartmetallschneider schneidet leicht überschüssiges Material vom unteren Laufansatz ab, wenn 1911 Autos Custom- oder Factory-Läufe montiert werden. Schneidet die Laufstollen parallel und mit der richtigen Höhe und dem richtigen Radius, um die bestmögliche Überbrückung zu erzielen. Verwenden Sie zuerst den .186 "Cutter und fahren Sie dann mit dem .195" Cutter fort, wenn mehr Material entfernt werden muss. Gehen Sie vorsichtig von Hand vor, um einen festen, nicht bindenden Sitz zwischen Lauf und Rutsche zu erzielen. Beginnen Sie klein und überprüfen Sie Ihre Arbeit oft. Bei einigen Schieber- / Laufkombinationen kann der .195 "-Schneider mehr Material als erforderlich entfernen. Für alle 1911 Auto-, Commander- und Officers ACP-, Single- und Double-Stack-Rahmen.
114.9EUR24114,90 €
*
Lieferzeit ca. 14-21 Tage. Mehr als 10 Stk. im Großlager
Artikel-Nr.: 080000067 BROWNELLS Handle & .186" Cutter Der handbetätigte Hartmetallschneider schneidet leicht überschüssiges Material vom unteren Laufansatz ab, wenn 1911 Autos Custom- oder Factory-Läufe montiert werden. Schneidet die Laufstollen parallel und mit der richtigen Höhe und dem richtigen Radius, um die bestmögliche Überbrückung zu erzielen. Verwenden Sie zuerst den .186 "Cutter und fahren Sie dann mit dem .195" Cutter fort, wenn mehr Material entfernt werden muss. Gehen Sie vorsichtig von Hand vor, um einen festen, nicht bindenden Sitz zwischen Lauf und Rutsche zu erzielen. Beginnen Sie klein und überprüfen Sie Ihre Arbeit oft. Bei einigen Schieber- / Laufkombinationen kann der .195 "-Schneider mehr Material als erforderlich entfernen. Für alle 1911 Auto-, Commander- und Officers ACP-, Single- und Double-Stack-Rahmen.
115.9EUR24115,90 €
*
Lieferzeit ca. 14-21 Tage. Mehr als 10 Stk. im Großlager
Recuts Lug For A Tight Fitting Barrel That Improves Accuracy
Hand operated, carbide cutter easily trims excess material from the bottom barrel lug when fitting custom or factory barrels to 1911 Autos. Cuts barrel lugs parallel, and with the correct height and radius, to help produce the best possible lockup. Use .186" cutter first, then progress to the .195" cutter if more material needs to be removed. Follow with careful hand fitting to achieve a firm, non-binding barrel-to-slide fit. Start small and check your work often. It is possible, with some slide/barrel combinations, that the .195" cutter could remove more material than necessary. Fits all 1911 Auto, Commander and Officers ACP, single- and double-stack frames.
SPECS: 1" (2.5cm) diameter knob; 2.07" (5.25cm) long shank. .186" (4.72mm) or .195" (4.95mm) diameter cutters. Complete instructions included.
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Erneuert den Ansatz für einen eng anliegenden Lauf, der die Genauigkeit verbessert
Der handbetätigte Hartmetallschneider schneidet leicht überschüssiges Material vom unteren Laufansatz ab, wenn 1911 Autos Custom- oder Factory-Läufe montiert werden. Schneidet die Laufstollen parallel und mit der richtigen Höhe und dem richtigen Radius, um die bestmögliche Überbrückung zu erzielen. Verwenden Sie zuerst den .186 "Cutter und fahren Sie dann mit dem .195" Cutter fort, wenn mehr Material entfernt werden muss. Gehen Sie vorsichtig von Hand vor, um einen festen, nicht bindenden Sitz zwischen Lauf und Rutsche zu erzielen. Beginnen Sie klein und überprüfen Sie Ihre Arbeit oft. Bei einigen Schieber- / Laufkombinationen kann der .195 "-Schneider mehr Material als erforderlich entfernen. Für alle 1911 Auto-, Commander- und Officers ACP-, Single- und Double-Stack-Rahmen.
SPEZIFIKATIONEN: 1 "(2,5 cm) Durchmesser Knopf; 2,07" (5,25 cm) langer Schaft. Fräser mit einem Durchmesser von 4,72 mm (186 ") oder 4,95 mm (195"). Komplette Anleitung inklusive.
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Kundenbewertungen zu BROWNELLS Handle & .195" Cutter
Anzahl der Bewertungen: 4
Von brownells.com: 4
Durchschnittliche Bewertung: 2,8
Do not buy!!(14.11.2013)
The new cutters are brittle and will break one first time use.
A must tool for gunsmiths(20.12.2011)
This lug cutter is easy to use and does a professional job.
Change In Design (09.10.2014)
The design of the .186 cutter was changed to a helix design. I cut 3 lower lugs on barrels and the teeth sheared off in one area on the third barrel. The old "burr" style cutter must have fit 30-40 barrels before it broke. Please bring back the old style. Helix is fine for the .195 cutter as it delivers a smoother cut.
Works well(25.01.2015)
I've had this lug cutter for a few years and it has worked well for me. It should be used with the handle on the left side of the frame as viewed from the rear other wise the cutter will grab the barrel lug pulling it forward and braking the cutter. Clean and oil it often and it will cut cleanly. It would be nice if the support bushing was attached to the cutter, I also had to turn a shoulder on the bushing in order for it to clear the slide and have full engagement in the frame, although it did work the way it was.