Recuts Lug For A Tight Fitting Barrel That Improves Accuracy
Hand operated, carbide cutter easily trims excess material from the bottom barrel lug when fitting custom or factory barrels to 1911 Autos. Cuts barrel lugs parallel, and with the correct height and radius, to help produce the best possible lockup. Use .186" cutter first, then progress to the .195" cutter if more material needs to be removed. Follow with careful hand fitting to achieve a firm, non-binding barrel-to-slide fit. Start small and check your work often. It is possible, with some slide/barrel combinations, that the .195" cutter could remove more material than necessary. Fits all 1911 Auto, Commander and Officers ACP, single- and double-stack frames.
SPECS: 1" (2.5cm) diameter knob; 2.07" (5.25cm) long shank. .186" (4.72mm) or .195" (4.95mm) diameter cutters. Complete instructions included.
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Neufräsen des Laufbügels für eine passgenaue Verbindung, die die Präzision verbessert
Dieser handbetriebene Hartmetallfräser entfernt mühelos überschüssiges Material vom unteren Laufbügel, wenn maßgefertigte oder Fabrik-Läufe an 1911er Automatikpistolen angepasst werden. Schneidet Laufbügel parallel und mit der korrekten Höhe und dem richtigen Radius, um das bestmögliche Verriegeln zu ermöglichen. Verwende zuerst den .186"-Fräser, dann gehe zum .195"-Fräser über, wenn mehr Material entfernt werden muss. Führe anschließend sorgfältiges manuelles Anpassen durch, um eine feste, nicht bindende Lauf-zu-Schlitten-Passung zu erreichen. Beginne klein und überprüfe deine Arbeit oft. Es ist möglich, dass mit einigen Schlitten-/Lauf-Kombinationen der .195"-Fräser mehr Material als nötig entfernt. Passt für alle 1911er Auto, Commander und Officers ACP, Einzel- und Doppelstapelrahmen.
SPECS: Knopf mit 1" (2,5cm) Durchmesser; 2,07" (5,25cm) langer Schaft. Fräser mit einem Durchmesser von .186" (4,72mm) oder .195" (4,95mm). Komplette Anleitung inbegriffen.
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Kundenbewertungen zu BROWNELLS Handle & .195" Cutter
Anzahl der Bewertungen: 4
Von brownells.com: 4
Durchschnittliche Bewertung: 2,8
Do not buy!!(14.11.2013)
The new cutters are brittle and will break one first time use.
A must tool for gunsmiths(20.12.2011)
This lug cutter is easy to use and does a professional job.
Change In Design (09.10.2014)
The design of the .186 cutter was changed to a helix design. I cut 3 lower lugs on barrels and the teeth sheared off in one area on the third barrel. The old "burr" style cutter must have fit 30-40 barrels before it broke. Please bring back the old style. Helix is fine for the .195 cutter as it delivers a smoother cut.
Works well(25.01.2015)
I've had this lug cutter for a few years and it has worked well for me. It should be used with the handle on the left side of the frame as viewed from the rear other wise the cutter will grab the barrel lug pulling it forward and braking the cutter. Clean and oil it often and it will cut cleanly. It would be nice if the support bushing was attached to the cutter, I also had to turn a shoulder on the bushing in order for it to clear the slide and have full engagement in the frame, although it did work the way it was.
Artikel-Nr.: 080000068 BROWNELLS Handle & .195" Cutter Dieser handbetriebene Hartmetallfräser entfernt mühelos überschüssiges Material vom unteren Laufbügel, wenn maßgefertigte oder Fabrik-Läufe an 1911er Automatikpistolen angepasst werden. Schneidet Laufbügel parallel und mit der korrekten Höhe und dem richtigen Radius, um das bestmögliche Verriegeln zu ermöglichen. Verwende zuerst den .186"-Fräser, dann gehe zum .195"-Fräser über, wenn mehr Material entfernt werden muss. Führe anschließend sorgfältiges manuelles Anpassen durch, um eine feste, nicht bindende Lauf-zu-Schlitten-Passung zu erreichen. Beginne klein und überprüfe deine Arbeit oft. Es ist möglich, dass mit einigen Schlitten-/Lauf-Kombinationen der .195"-Fräser mehr Material als nötig entfernt. Passt für alle 1911er Auto, Commander und Officers ACP, Einzel- und Doppelstapelrahmen.
114.9EUR38114,90 €
*
Lieferzeit ca. 14-21 Tage. Mehr als 10 Stk. im Großlager
Artikel-Nr.: 080000067 BROWNELLS Handle & .186" Cutter Dieser handbetriebene Hartmetallfräser entfernt mühelos überschüssiges Material vom unteren Laufbügel, wenn maßgefertigte oder Fabrik-Läufe an 1911er Automatikpistolen angepasst werden. Schneidet Laufbügel parallel und mit der korrekten Höhe und dem richtigen Radius, um das bestmögliche Verriegeln zu ermöglichen. Verwende zuerst den .186"-Fräser, dann gehe zum .195"-Fräser über, wenn mehr Material entfernt werden muss. Führe anschließend sorgfältiges manuelles Anpassen durch, um eine feste, nicht bindende Lauf-zu-Schlitten-Passung zu erreichen. Beginne klein und überprüfe deine Arbeit oft. Es ist möglich, dass mit einigen Schlitten-/Lauf-Kombinationen der .195"-Fräser mehr Material als nötig entfernt. Passt für alle 1911er Auto, Commander und Officers ACP, Einzel- und Doppelstapelrahmen.
115.9EUR82115,90 €
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Lieferzeit ca. 14-21 Tage. Mehr als 10 Stk. im Großlager
Recuts Lug For A Tight Fitting Barrel That Improves Accuracy
Hand operated, carbide cutter easily trims excess material from the bottom barrel lug when fitting custom or factory barrels to 1911 Autos. Cuts barrel lugs parallel, and with the correct height and radius, to help produce the best possible lockup. Use .186" cutter first, then progress to the .195" cutter if more material needs to be removed. Follow with careful hand fitting to achieve a firm, non-binding barrel-to-slide fit. Start small and check your work often. It is possible, with some slide/barrel combinations, that the .195" cutter could remove more material than necessary. Fits all 1911 Auto, Commander and Officers ACP, single- and double-stack frames.
SPECS: 1" (2.5cm) diameter knob; 2.07" (5.25cm) long shank. .186" (4.72mm) or .195" (4.95mm) diameter cutters. Complete instructions included.
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Neufräsen des Laufbügels für eine passgenaue Verbindung, die die Präzision verbessert
Dieser handbetriebene Hartmetallfräser entfernt mühelos überschüssiges Material vom unteren Laufbügel, wenn maßgefertigte oder Fabrik-Läufe an 1911er Automatikpistolen angepasst werden. Schneidet Laufbügel parallel und mit der korrekten Höhe und dem richtigen Radius, um das bestmögliche Verriegeln zu ermöglichen. Verwende zuerst den .186"-Fräser, dann gehe zum .195"-Fräser über, wenn mehr Material entfernt werden muss. Führe anschließend sorgfältiges manuelles Anpassen durch, um eine feste, nicht bindende Lauf-zu-Schlitten-Passung zu erreichen. Beginne klein und überprüfe deine Arbeit oft. Es ist möglich, dass mit einigen Schlitten-/Lauf-Kombinationen der .195"-Fräser mehr Material als nötig entfernt. Passt für alle 1911er Auto, Commander und Officers ACP, Einzel- und Doppelstapelrahmen.
SPECS: Knopf mit 1" (2,5cm) Durchmesser; 2,07" (5,25cm) langer Schaft. Fräser mit einem Durchmesser von .186" (4,72mm) oder .195" (4,95mm). Komplette Anleitung inbegriffen.
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Kundenbewertungen zu BROWNELLS Handle & .195" Cutter
Anzahl der Bewertungen: 4
Von brownells.com: 4
Durchschnittliche Bewertung: 2,8
Do not buy!!(14.11.2013)
The new cutters are brittle and will break one first time use.
A must tool for gunsmiths(20.12.2011)
This lug cutter is easy to use and does a professional job.
Change In Design (09.10.2014)
The design of the .186 cutter was changed to a helix design. I cut 3 lower lugs on barrels and the teeth sheared off in one area on the third barrel. The old "burr" style cutter must have fit 30-40 barrels before it broke. Please bring back the old style. Helix is fine for the .195 cutter as it delivers a smoother cut.
Works well(25.01.2015)
I've had this lug cutter for a few years and it has worked well for me. It should be used with the handle on the left side of the frame as viewed from the rear other wise the cutter will grab the barrel lug pulling it forward and braking the cutter. Clean and oil it often and it will cut cleanly. It would be nice if the support bushing was attached to the cutter, I also had to turn a shoulder on the bushing in order for it to clear the slide and have full engagement in the frame, although it did work the way it was.